Głośna praca silnika między obrotami 1500 a 2000 + FILM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sejo2
    Classic
    • 2016
    • 9
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    Głośna praca silnika między obrotami 1500 a 2000 + FILM

    Bajt 14 bit 2 to wyłączanie halogenów przy włączonych światłach drogowych, czyli tzw długich.
    Ale OK, jutro to sprawdzę, dokoduję też bit 6 w bajcie 26. Ale to już za dnia, teraz czas iść spać
    Dzięki za pomoc!

    [ Dodano: Pon 04 Lip, 16 09:22 ]
    Odfajkowałem bit 2 w bajcie 14. Dofajkowałem bit 6 w bajcie 26.
    Niestety bez zmian :/
  • Grzyboll
    Classic
    • 2013
    • 24

    #2
    Głośna praca silnika między obrotami 1500 a 2000 + FILM

    Cześć koledzy, jak w temacie. Spod maski wydobywa się nieprzyjemny dźwięk pomiędzy obrotami 1500 a 2000. Powyżej i poniżej obrotów jest normalna praca. Zauważyłem, że głośność dźwięku wzrasta wraz z temperaturą silnika. Na filmiku pod sam koniec wskazałem miejsce, które jest najgłośniejsze. Wykluczam pokrywę bo dociskam ją ręką i nie ma wpływu to na dźwięk.

    Szukałem trochę odpowiedzi w internecie, ale nie znalazłem jakiś wartościowych odpowiedzi.

    Na chwilę obecną biorę pod uwagę poduszki silnika (ale czy dobrze?), ale co myślicie np o rozrządzie (ostatnio robiony 40 tys temu)?

    Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=DU5k0mssvHM

    Komentarz

    • Wolga85
      Rider
      • 2014
      • 288
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Pierwsze moje skojarzenie dziura w kolektorze wydechu albo zawór klekocze.

      Komentarz

      • Marian 2
        L&K
        • 2007
        • 1085
        • Octavia I combi (1U5)
        • AQY 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Trzy tematy niżej jest podobny problem, może tam będzie rozwiązanie i sposób na rozwiązanie:

        Komentarz

        • Grzyboll
          Classic
          • 2013
          • 24

          #5
          Według mnie dźwięk jak i objawy są inne niż w tym temacie. Tzn u mnie objawy występują tylko pomiędzy tym zakresem obrotów i jest to inny dźwięk - głośniejszy. U kolegi z innego postu cyka cały czas.

          Komentarz

          • Marian 2
            L&K
            • 2007
            • 1085
            • Octavia I combi (1U5)
            • AQY 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Chodziło mnie przede wszystkim o metodę "słuchania". Warto spróbować z tą rurką plastykową, gdyż można bardzo dokładnie zlokalizować żródło dżwięku.

            Komentarz

            • Wolga85
              Rider
              • 2014
              • 288
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              Sprawdź ciśnienie oleju niestety sam szukam prawidłowych wartości.

              Komentarz

              • Grzyboll
                Classic
                • 2013
                • 24

                #8
                Sprawdzę, a macie jeszcze jakieś inne sugestie?

                Komentarz

                • Wolga85
                  Rider
                  • 2014
                  • 288
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  Ciśnienie na wolnych 1,5-3,5 bar przy 3000 rpm 5-7 bar. Nowa pompa daje 2,5-3 bar na wolnych. Od strony skrzyni miedzy wałkami rozrządu jest łańcuch z hydraulicznym napinaczem on tak lubi klekotać i szurać. Ale najpierw warto zmierzyć ciśnienie oleju bo to od niego zależy naciąg i nieraz tu tkwi problem a nie w napinaczu/łańcuchu.

                  Komentarz

                  • Grzyboll
                    Classic
                    • 2013
                    • 24

                    #10
                    Odświeżam temat. WOlga85 a ten łańcuch z hydraulicznym napinaczem na pewno występuje w wersji silnika ARX? Myślałem zawsze, że mam tylko pasek rozrządu.
                    Z tego co przeczytałem na innym forum: W 1,8 i 1,8T jest zamontowany: pasek rozrządu i jego napinacz (wiadomo gdzie) oraz łańcuszek spinający dwa wałki rozrządu wraz z napinaczem [zmienne fazy rozrządu] (z tyłu silnika- przy przegrodzie czołowej) :silniki APT,ARG,ADR oraz 1.8T- AWT,AWM posiadają zmienne fazy rozrządu.

                    Macie może jakiś link aby poczytać więcej o budowie tego silnika ?

                    Komentarz

                    Pracuję...